torsdag 16 februari 2012

Chili Cheese i stekpanna

Det här blev riktigt gott!!
Jag har sett flera olika recept på LCHF-chili cheese på nätet och skrivit upp några av dem, men idag hittade jag inte på dem.
Så jag improviserade och tog vad jag hade hemma! :D
Här kommer receptet, men observera att jag höftade med måtten!

CHILI CHEESE I STEKPANNA

ca 6 dl riven ost (jag blandade flera olika sorter jag hade hemma)
1 grön chilifrukt
2 tsk Fiberhusk
1 msk lökpulver
1-2 tsk Pepparblandning
1-2 tsk Trocomare örtsalt
1 liten förpackning Philadelphiaost naturell
ca 2-3 msk grädde
1 ägg
smör att steka i

GÖR SÅ HÄR:

Riv osten ner i en bunke. Strö kryddor, hackad chilifrukt och Fiberhusk över och blanda ordentligt. Blanda i Philadelphiaosten, grädden och ägget och rör om så allt blandar sig ordentligt.
Forma "biffar" och stek i smör. Servera genast med en grönsallad!
Förutom salladen hade jag mungbönsgroddar och hemgjord Tzatziki till. Riktigt gott!!

Anneli.

Inga kommentarer: