söndag 11 december 2011

LCHF-godis!!

Idag har vi haft Julgodistillverkning här i huset!!
2 sorters LCHF-tillåtet julgodis blev det: Ischoklad - här under de med salta jordnötter i
och är under mina "guilty pleasures" valnötter med jordnötssmör!
Till ischokladen hade jag lite mindre än dubbelt med ekologisk 70 %-ig choklad mot det ekologiska kokosfettet.
I ca hälften av formarna la jag jordnötter och i andra halvan rostade mandelflagor. Sen hällde jag bara på ischokladsmeten, och så var det klart!! :D

Valnötsgodisarna är också jättelätta att göra! Man klistrar bara ihop två valnötshalvor med en klick jordnötssmör och så är det klart!! Men eftersom det är Jul så doppade jag dem i den smälta choklad- & kokosfettsblandningen och la dem sen i knäckformar.
Egentligen skulle jag väl doppat den i ren smält choklad, men det fick bli så här denna gång!! Och fina blev de i alla fall; de ser ju alldeles blanka ut - som om de var glacerade!! :D

Anneli.

Inga kommentarer: