tisdag 4 oktober 2011

"Bacon"omelett

Jag måste börja med att erkänna att jag aldrig i hela mitt liv har smakat Bacon!
Jag är ju vegetarian av födsel och ohejdad vana!!
Men Hälsans Kök har en produkt som heter "à la Bacon" - gjord på sojaprotein och som jag antar smakar åtminstone nån stans i närheten av vanlig Bacon. Så där lite "rökig" smak. Finns i frysdisken på något så när välsorterade matbutiker.
I alla fall så vet ju ni som följer mig blogg att jag avskyr smaken av ägg, men kämpar på med att få i mig det ändå - för att jag vill äta ägg!

Den här omeletten smakade INTE ägg!! Mission accomplished!! :D
Så här gjorde jag:
Jag vispade ihop:
1 stor msk Creme Fraiche med
1 tsk mald spiskummin
lite cayennepeppar
örtsalt
lökpulver
vitlökspulver och sist i med
1 stort ägg

Brynte på ca
2 msk à la Bacon i
en klick smör och sen i med äggsmeten.

Jag tycker om att steka mina omeletter på båda sidorna och när jag vänt omeletten så täckte jag med några skivor ost(Hushållsost) och lät det smälta.

Detta serverade jag med Ekologiska Coctailtomater och färsk Basilika!

Jag blir proppmätt av en sån här portion, men vill du ha mer så är det ju busenkelt att dubbla receptet! :D

Anneli.

Inga kommentarer: