måndag 4 februari 2013

1:a försöket med LCHF-nudlar

Nu har jag för första gången lagat mat med nudlarna jag beställde från LCHF-Butiken.
Jag har inget exakt recept, men på ett ungefär så var det så här:
Lika delar frysta ärtor, fryst broccoli och Quornbitar (också frysta.. ;-)
Ekologiskt kokosfett
Kryddor: Cayennepeppar, gurkmeja, örtsalt, pepparmix och lökpulver
Ca 2 dl vispgrädde
1 pkt nudlar

Stek på grönsaker, Quornbitar och kryddor i kokosfettet tills de är typ färdiga. Slå på grädden och låt puttra en stund. Smaka av och är du nöjd med smaken så är det bara att låta sig väl smaka!
Easy peasy!

Recension av nudlarna: De är helt smaklösa och lite gummiaktiga i konsistensen, men goda ändå på nåt vis...! Men man ska nog tänka på att de inte innehåller någon näring utan är ren bukfylla, så det är viktigt att äta annan mer näringstät mat till!
Nudlarna låg i nån vätska som man häller av och sen sköljer man dem. De låg i små hopknutna knutar som man liksom fick dra isär innan man la dem i pannan, och redan då kände man den gummiaktiga konsistensen..! :D Men det var som sagt ändå gott på nåt vis - det viktiga är ju trots allt att man får till kryddningen!

Anneli.

2 kommentarer:

Louise sa...

Ser smaskigt ut, bokmärker din blogg! Hur många portioner blir det?

Anneli Sjögren sa...

Hej Louise! Det räckte till 3 personer; 2 tonårspojkar och mig! Grabbarna åt några biffar (gjorda på bulgur och ägg bl a) till, men jag åt bara lite sallad till min portion.